Кога последната Руско -Турска војна се заврши со победа на Русија во 1877-78 г., се склучи прелиминарниот Санстефански мировен договор. Како алчни победители Русите диктираа свои услови над победениот според логиката на “најсправедливиот“ закон – закон на посилниот.
Интересно е дека во сите планови за поделба на Отоманската империја од страна на Русија, а пред Сан Стефано, кои им ги предлага на др. Големи сили, ВО НИТУ ЕДЕН МАКЕДОНИЈА НЕ Е СТАВАНА КАКО ДЕЛ ОД ЕВЕНТУАЛНА БУГАРИЈА!
Рускиот интерес за Македонија може да се подели на три периоди:
Во однос македонскиот народ, Амфитеатров е првично со бугарофилска логика добиена од дотогашните пишувања на други автори.
Александар Валентинович Амфитеатров роден во Калуга 1862 год., умира во емигранство - Левант Италија 1938 год.
Неделникот “Весник и библиотека за самообразование” издавачка куќа (компанија) “Брокхауз - Ефрон”.
Впечатоците на Ритих при патувањето низ Солун.
Веднаш по ова посета на српското училиште, Ритих продолжува со бугарската црква и пропаганда:
Српските пропагандисти кога се фаќале за српски “факти”, нив го наоѓале во натписите на фреските и црковните книги , т.е старословенскиот си го читаат за – српски. За сето ова Ритих вели:
Ритих води еден интерес разговор со “бугарскиот “ свештеник, всушност месен селанец - земјоделец на околу 35 – годишна возраст
Оваа девица била ќерка на некој идолски гаталец Клеон, човек богат и лош. Заради верата во Христа, татко ‘и ја истерал од домот и од градот.
Свети апостоли.
Уште од XIII/XIV век далеку пред да се појави прославениот Дракула во Романија, според записите и Хрониките во Македонија се спомнуваат вампири и борбата против нив.
Нарсес е името на Ерменецот кој од роб стана еден од најголемите и најуспешни војсководци и државници на Византија. Нарсес (472-568, по др. извори 478-573 год) доаѓа на дворот на Јустинијан I како роб, но како миленик на царот, се издига на највисоките дворски должности.
Асемановото евангелие претставува старомакедонски глаголски споменик од XI век пишувано во Македонија.