Црквата успение на Пресвета Богородица е еднокорабна градба со полуоблест свод и полукружна апсида на источната страна.
Црквата која е посветена на Сите Светители, со фрески од средината на XV век, припаѓа во редот на скромни, рустично ѕидани еднокорабни храмови со тристрана апсида однадвор.
Македонија е надалеку позната по богатиот фонд свидетели на средновековната уметност и култура, мошне битни за историјата воопшто.
Од остатоците и откриените темели на повеќе профани и сакрални објекти на островот Голем град, единствено е сочувана црквата посветена на свети Петар.
Едноставна градба од продолжен тип, однадвор завршува со ниска тристранаапсида и е пресведена со полуоблест свод. Со своите мали димензии и со обликот црквата Свети Никола е сродна на повеќе рустично ѕидани и грубо малтерисани споменици од XV век, од околината на Охрид.
Точниот датум на ѕидање и живописување не е познат, но врз основа на стилската анализа на живописот може да се заклучи дека е настаната во втората половина на XV век.
Во преспанскиот регион, близу до живописното село Курбиново, во пазувите на планината Пелистер е сместена црква посветена на свети Ѓорѓи.
Во близина на Марковиот манастир, во скопското село Сушица, сместена е црквата посветена на Божјата мајка, меѓу месното население попозната под името Свети Никола.
Во селото Дреново кое се наоѓа на дваесет километри југоисточно од патот Градско - Прилеп, изградена е црква посветена на божјата мајка, Света Богородица.
Во стариот дел на Варош, на месноста Плаошник (порано викан Имарет), се наоѓаат остатоци на Климентовиот манастир, посветен на Св. Пантелејмон.
Наречен бил Синаит затоа што се замонашил на гората Синајска.
“Дромон” е најпознатиот византиски воен брод на весла низ Егејското море и Средоземјето. Се развива од римската “бирема”.
Роден е во Назијанз од татко Елин и мајка христијанка. Пред крштавањето, учел во Атина заедно со Василиј Велики и Јулијан Отстапник.
Најстариот пајтон во Македонија е пајтонот на Манди Робев од Битола,сега починат а пајтонот наследен од неговиот 64-годишен син Димитар Робев кој пак долги години живее во Данска.
Иако официјална година на крајот од единственоста на Христијанството е 1053 год., кога се случува дефинитивниот раскол Христијаните-католици и Христијаните-православни, всушност Рим сеуште има свое влијание во Византија.