Никодим Петрович Кондаков е на чело на “Научната историско - етнографска експедиција во Македонија” - 1900 год., основана од Великиот кнез Константин Константинович – Претседател на Императорската академија на науките (ИАН).
Јастребов е забележливо аргументиран критичар на Державин во книгата “Обичаи на турските Срби” (Призрен, Пеќ, Морава и Дебар – 1886 год.). Всушност со својата книга Јастребов отвара полемика со Державин затоа што и Державин возвраќа со остар тон.
Еден од застапниците на бугарската теза за Македонија е Рускиот и Советски филолог-славист, академик Николај Степанович Державин.
Историчар, публицист и политичар со пет децениско творештво во и надвор од Русија. Како професор, приват-доцент на Московскиот Универзитет заради политиканство е одстранет и бега во странство од каде држи катедри во Чикаго и Софија.
8 год. по книгата на Ладиженскиј, професорот на Казанскиот универзитет, Виктор Григорович е првиот Русин кој доаѓа во Македонија со записи за манастирите, црквите и нивните библиотеки, но и географијата на Македонија.
Најтиражни и највлијателни Руски весници од тоа време се: “Руско богатство“, “Весник на Европа“, “Руски весник“, “Руска мисла“, “Жива старина“, “Историски весник“, “Весник и библиотека за самообразование“ и “Современ свет“.
Како се збогатува литературата за Македонија и Македонците во Европа а од таму и во Русија, интересот за поцелосни истражувања кај многу Руси, јакне.
Македонија и македонскиот народ во рускиот пишан збор се појавуваат рано, првин Македонија како географско-стратешки простор и тоа од странски извори а подоцна и Македонците.
Кон македонскиот народ, Русија ќе има дволична политика:
Кога Европа ќе го разголи вистинскиот руски експанзионизам вештата руска дипломатија ќе тргне по друг “поаргументиран” пат, сега како наводна заштитничка на – “Словенските “народи.
Во Парламентот на Јапонија во Долниот дом, веќе одамна постои посебна парламентарна група со назив “Лига за Македонија“.
. Родени сестри се од околината на Аквилеја. Кога царот Диоклецијан престојувал во Аквилеја, наредил да се погуби познатиот духовник Хрисогон.
Најстариот пајтон во Македонија е пајтонот на Манди Робев од Битола,сега починат а пајтонот наследен од неговиот 64-годишен син Димитар Робев кој пак долги години живее во Данска.
Во времето на Византиско-македонските царски династии но и воопшто во Византиско време под поимот “кламис”, се подразбирала убава царска наметка.